Wednesday, January 21, 2015

5 perkara saya tak suka tentang Shaklee

Hari ni saya nak berkongsi perkara yang saya tak suka pasal Shaklee ni..

1. Takde duta produk
Memang duta ni pun main peranan.. kalau kita tengok produk2 baru ni.. duta dia artis yang memang da lawa.. tak pun model2 yang muka da cantik da bersih mesti berebut  orang nak beli.. tapi shaklee tak de pun.. sebab tak perlu pun.. org yang bijak mesti la pilih sebab produk bukan dutanya.. lagipun produk shaklee ni memang yang terbaik tak perlu pun umpan dari yang lain.. tambahan pula produk shaklee ni da lebih 50 tahun.. 

2. Lambat kesannya...
Semua orang kalau makan ubat.. makan suplemen.. mesti nak kesan serta merta..tapi mesti ingat Shaklee bukan ubat.. ia adalah suplemen yang mencukupkan nutrisi badan kita.. kalau badan tak cukup nutrisi tu yang mudah dapat penyakit... ha satu lagi nak makan suplemen pun ade caranya.. kena konsisten.. kena detox dulu barulah penyerapan zat berjalan dengan baik.. kalau cepat sangat pun takut tak tahan lama.. tu yang bila kita berhenti makan satu2 produk tu makin teruk pulak badan kita..

3. Mahal sangat
Eh da tentulah.. barang baik memang la mahal.. macam kereta gak.. Ferrari ngan Myvi..  harga da tentu beza.. kepuasan pun berbeza.. pilihan ditangan kita kalau kita nak sesuatu yang telah dijamin dan berkesan memang kita tak kan berkira dengan harga.. tapi bagi saya produk shaklee berpatutan sebab satu botol boleh makan sampai 2 3 bulan...

4. Tak kaya pun..
Huhuhu.. sangat subjektif.. sebab ia bergantung kepada usaha kita... kalau usaha yang banyak da tentulah hasilnye lumayan.. tapi ade gak MLM yang tak perlu usaha tapi duit boleh masuk berkepuk2.. itu tepuk dada tanya hati.. memang da hukum alam siapa buat lebih dapat lebih.. tapi kalau tak buat ape2 dapat lebih tu... mesti ade something wrong... bagi saya Shaklee adalah MLM yang terbaik.. sebab takde paksa nak beli barang.. tak paksa cari downline.. tapi kalau nak berjaya kena berkembang la.. apa yang penting pilihan ditangan sendiri...

5. Kena amik tahu pasal nutrisi
Ha.. part ni ramai orang tak suka nak ambil tahu... mereka tahu bila makan jadi sihat.. jadi cantik.. tu silap.. sebenarnya kita kena tahu apa yang masuk dalam badan kita.. sebab tu kena pergi kelas nutrisi.. baru kita tahu apa yang perlu untuk badan kita.. kalau boleh jangan ape yang kita makan ade kesan sampingan.. mungkin kita sihat.. kuat sekarang tapi hujung usia kita gak yang tanggung derita.. 

Ini merupakan pengalaman saya dengan Shaklee sejak hampir 3 tahun.. bermula dengan nak tambah susu masa anak no2.. lepas tu hb rendah masa pregnant no3.. teruskan pulak set bersalin.. set menyusu lagi... sampai la sekarang untuk saya sihat.. dan seisi keluarga pun nak sihat... apa pun usaha kita jangan lupa tawakal kepada Allah, sesungguhnya Dia jualah yang menetukannnya...
Saya da buat pilihan yang bijak untuk keluarga saya.. dan syukur Alhamdulillah.. saya terima ketentuannya..

Anda bila lagi? Ingat pilihan ditangan sendiri..






SID: 908676
012-6349775

No comments:

Post a Comment