Saturday, February 28, 2015

Rawatan Alternatif Demam Denggi

Sekarang ni musim tak menentu.. demam denggi pun meningkat.. baru-baru kakak kepada rakan sekerja saya.. telah meninggal disebabkan denggi.. sekejap je da merebak ke otak.. kita pun sedia maklum yang demam denggi ni berpunca dari nyamuk aedes.. musim hujan panas ni memang banyak nyamuk ni.. so kita pun sebenarnya bertanggungjawab untuk membasmi nyamuk aedes ni.. terutamanya sekeliling rumah kita...

Kalau da dijangkiti demam denggi ni.. kalau rasa demam semacam je.. cepat2 pergi jumpa doktor.. buat masa nimeng tak de ubat lagi untuk demam denggi ni.. apa yang doktor buat adalah memastikan badan pesakit cukup air.. dan bertenaga.. sebab tu kalau orang da kena denggi ni kena tahan wab dan masuk air.. selain tu ade gak petua2 lain.. macam makan sup ketam.. minum air daun betik.. dan macam2 la.. tu semua nak bagi badan kuat untuk lawan virus ni... untuk naikkan palet darah..

Berikut cadangan Nutrisi Shaklee untuk mengubati Demam Denggi



 Suplemen yang dicadangkan:

Nutriferon – Nutriferon berperanan untuk supaya badan mendapat signal untuk menghasilkan antibodi semulajadi untuk melawan virus denggi. Tindakan nutriferon adalah berlaku secara semulajadi. Ia nya adalah amat selamat untuk badan.

Performance Drink – Berfungi untuk mengembalikan dan menstabilkan kandungan air di dalam badan. performance drink mempunyai garam yang menstabilkan badan. Performance drink juga memberikan tenaga kepada pesakit.

ESP – Sebagai sumber protein yang penting untuk memberi tenaga kepada pesakit seterusnya dapat menungkatkan palet darah.


Inn sya Allah.. kita berusaha dan ikhtiar.. tawakal kepada Allah jua lah yang utama..




No comments:

Post a Comment