Thursday, November 14, 2013

Hantar anak pengasuh atau taska?

Hari ni tergerak nak berkongsi cerita tentang penjaga anak bila kita keluar bekerja.. sama ada pengasuh atau taska mana lebih baik.. 
sesetengah orang melilih pengasuh sebab pengasuh tu boleh beri sepenuh perhatian kepada anak kita.. tapi tak juga kalau pengasuh tu jaga 6, 7 orang baby macam mane...
kalau hantar nursery pulak.. confirm la.. ramai budak yang mereka jaga.. tapi ade juga yang berpendapat taska lagi baik sebab diaorg terlatih dengan budak2.. lagi satu bagi yang 2 3 tahun tu kadang2 da di ajar ABC.. tapi kalau ngan pengasuh tak de la.. main je...
Bagi saya... saya bersyukur sangat... anak-anak saya dijaga oleh pengasuh dari baby lagi.. ini mungkin rezki saya ... sebab ada orang kata.. meletakkan anak kepada orang lain merupakan satu pertaruhan... 
sekarang si kakak da 4 tahun  baru hantar tadika terus daycare sampai petang..  Alhamdulillah... setakat ni takde apa yang berlaku.. pengasuh saya jaga anak-anak saya dengan baik kadang2 mereka lebih manja dengan pengasuh berbanding kami...
Tu la.. selepas tengok video penderaan kanak-kanak kat taska tu sedih sangat.. tapi kita pun kena prihatin.. tengok perubahan anak-anak kita.. tengok badan2 dia kot2 ade lebam  ke.. dengan pengasuh dengan taska pun kita kena berbaik.. jangan la fussy sangat... memang la diorng tak dapat nak jaga anak kita macam kita jaga.. walaupun kita da bayar.. yang penting ada orang nak tengok2 anak kita bila kita kerja...
paling penting kepada Allah jugak la kita minta agar anak2 kita dilindungi...






No comments:

Post a Comment