Saturday, November 9, 2013

Susu Ibu vs Susu Formula..

Sejak dua menjak ni... ramai kawan2 saya beranak kecik... Alhamdulillah bertambah umat Nabi Muhammad.. tapi yang tak bestnye... kecik2 da bagi susu formula.. sedih tengok.. bukan nak cakap besar atau riak.. yang kita boleh menyusukan anak tapi... ntah la.. anti betul kalau bayi bawah 6 bulan ni da dibagi susu formula...


bagi saya sekarang ni da tak de alasan tak nak menyusukan sebab.. ilmu berkaitan penyusuan ni da banyak da.. kelengkapan pun banyak da.. berbagai2 jenis ... antara nak tak nak je.. yang penting niat kita.. kalau kita nak menyusukan mesti boleh.. kalau tak nak bersusah2.. nak senang je.. memang susu formula la jawabnye.. lagi pun banyak kebaikannya..ble baca sini

Kadang2 sedih dengar alasan mereka yang tak menyusukan.. susu tak de la.. anak tak kenyang la.. asyik nangis je.. malas bangun malam.. tak pe la.. bagi saya satu kerugian bagi mereka yang tak menyusukan.. betapa nikmatnye hanya mereka yang merasainya saja... tapi ingatkan.. menyusukan ni antar amalan yang disebut dalam Al-quran.. maknanya arahan Allah.. 

Syukur sangat saya masih menyusukan anak saya secara eklusif sekarang da nak masuk 10 bulan.. semoga dapat teruskan sampai 2 tahun... amin..


No comments:

Post a Comment