Monday, September 16, 2013

ESP (Energizing Soy Protein)

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan protein berasaskan kacang soya sejak awal 70-an oleh Dr Shaklee. Dan kini banyak ujian klinikal telah membuktikan meyakinkan penemuan ini dan menjadikan protein soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.

ESP ini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat komprehensif serta memiliki kualiti protein yang sangat tinggi yang pernah dihasilkan. Kacang soya yang digunakan oleh Shaklee hanya mengandungi "non-GMO" (non-Genetically Modified Organism) yang mana diproses pada kadar suhu rendah. Tambahan pula, setiap 850g (1 tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya. Ia memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

Satu hidangan Shaklee ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu, rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric, dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.



Manfaat Utama:

Awet Muda
Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain-lain.. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda.

Baik untuk hormon
Kacang soya satu-satunya tumbuhan yang kaya dgn isoflavones, fungsinya bersamaan dgn hormon wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoprorises dan sakit jantung.

Baik untuk prostat
Genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan menghalang merebak sel kanser. Ia sangat baik untuk pemulihan uterus, ovari, menopaus dan pembesaran prostat.

Kulit remaja
Meransang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan  kedutan, agen anti-penuan, mengembalikan radian kulit  dan kenajalan otot, percepatan sembuhan luka dan mengurangkan kesan parut.

Pembekal  tenaga
Membekalkan tenaga  dengan segera dan meningkatkan sistem  imun, maka ia baik untuk kekal bertenaga,  mencegah migrain, imsomnia dan  tekanan.

Membaiki pigmentasi
Membaiki masalah  rambut seperti beruban dan rambut  gugur, membaiki pigmentasi, kedutan dan kesan tua.

Cadangan Pengambilan
2 - 3 kali sehari dengan 1 sudu besar boleh dicampur dengan minuman kegemaran anda..


Untuk mencuba atau mendapatkan lebih tips boleh hubungi Jana 012-6349775 @ Jana.Lan81@gmail.com


 * Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


 

No comments:

Post a Comment